Regim vegetarian

Durata:

12 saptamani

Specific:

international

Baza dieta:

Legume

Tip dieta:

Dieta pentru slabire

Descriere:
Regimul vegetarian complet este cel care se bazeaza pe eliminarea completa a produselor de origine animala, precum carnea, pestele, ouale si produsele lactate.

Beneficiile acestui regim asupra organismului sunt nenumarate, incluzand supunerea organismului la un efort mai mic de digestie, detoxifierea organismului si diminuarea riscului aparitiei unor afectiuni, precum hipercolesterolemia, diabetul zaharat, hipertensiunea arteriala si cancerul de colon.

Legumele si fructele din meniul zilnic al unui vegatarian contin o cantitate mare de antioxidanti, care sunt de un real folos in lupta cu cancerul, cu afectiunile cardio-vasculare sau imbatranirea precoce.

Insa regimul vegetarian complet are si un mare dezavantaj:

Lipsa proteinelor de calitate - este o problema reala pentru vegetarieni, la care cea mai mare parte a proteinelor provine din leguminoase (soia, naut, linte, fasole) si din fructele oleaginoase (nuci, alune, arahide). Problema este ca anumiti aminoacizi esentiali nu sunt continuti in aceste alimente, motiv pentru care apare necesitatea consumarii, macar din cand in cand, a produselor lactate, a oualor si a polenului de albine (acesta din urma fiind cel mai complet aliment cu continut de aminoacizi).
Caracteristici:
In timpul regimului se poate consuma:

- legumele si fructele crude - consumate ca atare sau sub forma de salate ori sucuri
- leguminoasele - adica soia, fasolea, lintea si nautul, trebuie sa fie prezente in alimentatia curenta, de cel putin 3-4 ori pe saptamana
- oleaginoasele - sunt nucile, alunele, arahidele, susanul, semintele de dovleac si de floarea-soarelui, maslinele, precum si uleiurile naturale extrase din ele. Aceste alimente trebuie consumate zilnic, nepreparate termic
- fibrele alimentare - le gasim in cerealele integrale (grau, orz, ovaz, secara etc.), in pastele fainoase din faina integrala, in painea neagra, in tarata, in varza, in broccoli, in salata verde.
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.