Salata, sanatate si silueta

17 Mar 2007 00:00 Autor: Magda Georgescu
Diversificate si hranitoare, salatele ca fel pincipal sunt bune de consumat in special vara, la pranz sau in serile fierbinti, deoarece sunt o mancare usoara, revigoranta si foarte indragita, dar sunt binevenite si iarna datorita aportului lor de vitamine si minerale.

Salatele fragede pot constitui oricand un aperitiv potrivit sau un companion proaspat pentru nenumarate feluri de mancare. Ele sunt nu numai foarte gustoase, ci, datorita continutului bogat in vitamine, si foarte sanatoase.

Salatele pot constitui surse de energie si sanatate pentru organism si ca urmare a varietatii de retete existente, ele sunt pe gustul tuturor, sunt recomandate in majoritatea dietelor si sunt factorul principal in mentinerea siluetei.

Salatele sunt de 2 feluri: salate din legume fierte si salate de cruditati. Salatele de legume fierte se pot pegati din timp, salatele de cruditati se prepara numai in momentul servirii sau se pot pregati din timp, insa numai cand sunt servite se adauga sare, otet sau zeama de lamaie, pentru a nu se oxida ingredientele.

Sfaturi practice
Pentru a-si pastra culoarea naturala si vitaminele, legumele trebuie sa fie fierte la foc iute, in apa clocotita cu putina sare, in vas descoperit. Legumele se ingalbenesc din cauza aburului. Dupa ce s-au fiert, legumele trebuie chiar atunci scurse si racite in apa rece.

Astfel se fierb spanacul, mazarea, carotele, fasolea pastai, conopida, dovleceii, varza de Bruxelles, etc ... Pentru a le pastra culoarea si mineralele, legumele se fierb in putin bicarbonat cu apa.

Este bine sa ne preocupam de sanatatea organismului nostru, de silueta noastra, sa stim sa alegem o dieta sanatoasa care sa ne faca sa ne simtim in forma fizic si psihic.

O mancare sanatoasa este o mancare ce iti ofera o cantitate ideala de nutrienti si, in acelasi timp, iti scade riscul de a dezvolta boli de genul cancerului, diabetului sau problemelor cu inima.

De aceea e bine ca salatele sa fie nelipsite in alcatuirea meniurilor noastre, iar acestea sa fie preparate din cele mai potrivite combinatii de legume si zarzavaturi, mai ales crude. Ideal ar fi sa consumam cat mai multe salate si cat mai putine grasimi.

Cele mai frecvente legume si verdeturi care se pot folosi, mai ales in stare cruda la prepararea unor salate savuroase si delicioase sunt:

- Varza: are doar 17 calorii la o suta de grame si este bogata in vitamina C. Este buna pentru snatatea inimii si lupta impotriva cancerului de stomac si colon.

- Morcovi: morcovii sint o sursa importanta de beta caroten pe care organismul il transforma in vitamina A. Vitamina A reduce riscul aparitiei cancerului de plamini, de esofag, de laringe. Cruzi sint ideali pentru o gustare, cu doar 48 de calorii la 100 de grame si o cantitate mare de fibra.

- Salata verde: are calciu, beta-caroten, fibra dietetica. Inima functioneaza mai bine si organismul este protejat impotriva cancerului de stomac si colon.

- Usturoi: reduce nivelul colsterolului si blocheaza dezvoltarea cancerului de colon, de esofag, de stomac sau de piele. Are efecte benefice in coagulare, reducind riscul atacului de cord. Reduce presiunea arteriala.

- Ceapa: are putine grasimi si lupta impotriva cancerului. Contine substante ce previn blocajul vaselor de singe, una dintre cauzele atacurilor de cord.

- Patrunjel: este o sursa bogata de vitamina A si C si contine potasiu si fier.

- Ardei: au vitamina C si protejeaza inima. Cercetatorii studiaza in prezent o substanta pe care o contin, capiscum, despre care se crede ca este benefica pentru sanatate.

- Rosie: rosiile contin o serie de antioxidanti celulari si sunt faimoase pentru scaderea riscului de a face cancer stomacal sau la colon. O rosie contine 26 de calorii, 1 gram de fibre si 0 grasimi. La modul ideal, ele ar trebui consumate cu putin ulei de masline, pentru ca antioxidantul continut este cel mai bine absorbit canc rosia este consumata cu putina grasime.

- Sfecla: contine 58 de calorii la o suta de grame si are un continut ridicat de fier si potasiu. Sfecla este renumita pentru proprietatile laxative.

In combinarea acestor legume si verdeturi nu trebuie sa lipseasca lamaia, uleiul de masline, iar pentru mai multa savoare si consistenta in functie de fantezie sau retet putem adauga: ciuperci, paste, orez, cereale, oua, seminte, fructe, carne, alte legume fierte ...

Cat de mult ti-a placut acest articol?
5.51
(3548 voturi)
24293 vizite

Cele mai noi Sfaturi Gastronomice
Cum fierbi corect orezul in functie de tipul lui
Cum fierbi corect orezul in functie de tipul lui
Credeai ca le stii pe toate in bucatarie? Dupa ce vei citi randurile de mai jos cu siguranta vei invata lucruri noi. Iata cum se prepara corect orezul in functie de tipul sau: Orezul albCel mai renumit tip de orez, dar nu neaparat si cel mai sanatos
Trucuri pentru clatite delicioase!
Trucuri pentru clatite delicioase!
Clatitele sunt desertul cel mai popular si cel mai delicios. Le prepari rapid, insa pentru a fi cu adevarat delicioase, trebuie sa stii trucurile de mai jos: Foloseste oua de tara!Daca ai oua de tara, foloseste cateva si la prepararea clatitelor. Pe
Personalitatile din spatele mancarurilor
Personalitatile din spatele mancarurilor
Cand ne place ceva cu adevarat, avem tendinta de a ne purta putin ciudat. Ba chiar, din cand in cand, suntem atat de mandri si posesivi, incat ne denumim descoperirile cu propriile nume. La fel se intampla si cu mancarea. foodpanda.ro a selectat
Ingredientul Secret al lunii noiembrie
Ingredientul Secret al lunii noiembrie
Ingredientul lunii noiembrie de pe platforma Electrolux este piperul Sichuan. The Secret Ingredient este o platforma creata pentru a dezvolta abilitatile culinare si pentru a aduce inspiratia gastronomica in casa ta. Astfel, in fiecare luna Electrol
Activia de Baut cu Afine, pentru o stare de bine
Activia de Baut cu Afine, pentru o stare de bine
A venit, a venit toamna si, odata cu ea, noul iaurt delicios si hranitor Activia cu Afine, pentru o stare de bine, zi de zi! Noul iaurt Activia are la baza lapte proaspat si fermentul sau special, Bifidus Actiregularis, oferind combinatia perfecta p
Cele mai noi Retete
Cel mai simplu bulz. Este delicios!
Cel mai simplu bulz. Este delicios!
Bulzul ciobanesc este unul dintre cele mai simple si delicioase retete pe care le poti prepara. Este o reteta perfecta pentru zilele racoroase de toamna, pe care o poti savura alaturi de familie in orice moment al zilei.
Supa crema de ciuperici savuroasa!
Supa crema de ciuperici savuroasa!
Supa crema de ciuperci este usor de preparat, contine putine calorii, dar este foarte satioasa. Este ideala pentru diete si aduce numeroase beneficii organismului tau. Iata mai jos o reteta delicioasa:
Ardei murati cu miere!
Ardei murati cu miere!
Ardeii grasi murati cu miere sunt un tip de muratura deosebita si inedita. Ii poti face pentru a-i folosi la o masa speciala, cu fripturi pe baza de sosuri din miere. Invitatii tai vor fi incantati de gustul lor minunat!
Cum sa faci maioneza in mai putin de 1 minut!
Cum sa faci maioneza in mai putin de 1 minut!
Vrei sa prepari rapid o salata pentru invitatii tai si ai nevoie de maioneza? Nu te mai agita! Poti sa prepari maioneza in mai putin de un minut. Este delicioasa si nu trebuie sa depui nici prea mult efort pentru a o prepara!
Prepara cea mai buna paine de casa
Prepara cea mai buna paine de casa
Ti-e dor de mirosul de paine proaspat scoasa din cuptor, preparata de bunica? Prepara cea mai gustoasa paine, chiar la tine acasa. Te vor incanta cu siguranta aroma savuroasa si mirosul sau imbietor, care vor anima caminul tau.

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!