Dieta Atkins

 

Durata:

12 saptamani

Specific:

american

Baza dieta:

Grasimi

Tip dieta:

Diete disociate

Descriere:
Dieta Atkins este dieta potrivit careia pentru a slabi o persoana trebuie sa consume cantitati ridicate de grasimi si scazute de carbohidrati.

Organismul uman este capabil sa arda atat grasimile cat si carbohidratii pentru a produce energia necesara functionarii adecvate. Carbohidratii, sub forma de glucoza, sunt prima sursa utilizata de organism pentru a produce energie.

Dieta Atkins sugereaza ca prin reducerea semnificativa a cantitatii de carbohidrati consumati, organismul uman trece de la arderea carbohidratilor la arderea grasimilor pentru a produce energie. Acest proces este cunoscut sub denumirea de lipoliza, rezultatul secundar al acestui proces fiind cetoza.

Cand grasimile sunt dizolvate pentru producerea de energie, prin respiratie si urina sunt eliberate cetone.
Acesta este modul prin care se pierde in greutate prin intermediul Dietei Atkins.
Caracteristici:
Program de slabit Atkins presupune parcurgerea a 4 etape individuale. Pentru fiecare etapa se recomanda consumul anumitor alimente care au misiunea de a ajuta la scaderea si, mai tarziu, la mentinerea greutatii corporale.

Etapa 1: Inductia
Aceasta faza a Dietei Atkins trebuie urmata cel putin 14 zile, dupa care veti observa primele schimbari veti fi pregatiti pentru urmatoarea etapa.

-Se consuma maxim 20 g de carbohidrati
- pierderea in greutate se realizeaza prin comutarea arderii carbohidratilor cu arderea grasimilor, ca prima sursa de energie
- scade pofta de manacare, prin stabilizarea nivelului de zahar din sange, dar exclude dependenta de zahar (de dulce), grau sau derivati din porumb, alcoolul, cafeina, cereale si alte alimente.
- determina schimbarea chimiei organismului
- consumati cel putin 8 pahare cu apa in fiecare zi;
- consumati combinatii echilibrate de grasimi si proteine (gaina de tara, peste, oua, carne rosie, precum si grasime sub forma de unt, maioneza, ulei de masline/sofra/floarea soarelui sau alte uleiuri vegetale);
- in primele 2 saptamani ale acestei etape nu consumati seminte sau nuci, alune etc.
- evitati consumul cafeinei sub forma de cafea, ceai, bauturi energizante, carbogazoase;
- se recomanda administrarea de multivitamine si minerale zilnic. Atentie! Fara fier.
- inlocuiti zaharul cu indulcitori artificiali (zaharina sau sucraloza);
- renuntati la snacks-uri deoarece acestea au un continut ridicat in proteine;
- nu consumati sosurilor deoarece acestea contin cantitati ascunse de carbohidrati;
- guma de mestecat, pastilele pentru improspatarea respiratiei, siropurile de tuse sau picaturile de tuse nu sunt indicate deoarece contin zahar sau alti indulcitori calorici;
- nu consumati produse care contin zahar deoarece, in mod indirect, acestea contin cantitati uriase de carbohidrati;

Etapa 2: Pierderea in greutate
In timpul acestei etape cantitatea de carbohidrati va creste cu 5 g pe saptamana, pana atingeti nivelul critic de carbohidrati, nivel care variaza de la organism la organism, mai exact intre 25 si 50 g carbohidrati pe zi. In aceasta etapa a dietei Atkins trebuie sa pierdeti 1-2 kg pe saptamana.

-determina o schimbare lenta a raportului dintre glucide, grasimi si proteine si carbohidrati
- legume: ceapa, ardei gras, broccoli, spanac, avocado;
- produse lactate: branza, mozzarela;
- sucuri de fructe: lamaie;
- nuci, seminte, migdale.

Etapa 3: Pre-mentinerea
A treia faza, numita "pre-mentinerea", este adoptata cand mai aveti putin de slabit si ajungeti la masa corporala ideala pentru dvs., deoarece daca in etapa precedenta slabeati cu pana la 2 kg pe saptamana, de acum se vor pierde numai cateva sute de grame saptamanal.

- consumarea diversificata de alimente, dar fara a face excese;
- identificarea alimentelor care va ajuta la scaderea in greutate;
- importanta servirii principalelor mese ale zilei pentru tot restul vietii;
- identificati alimentele care conduc la dependenta alimentara.

Etapa 4: Mentinerea
Mentinerea masei corporale ideale presupune ca greutatea sa nu fluctueze cu mai mult de 1,5 kg, saptamanal.

- Puteti consuma maxim 90g carbohidrati zilnic.
- Nu consumati produse conservate care contin zahar si aditivi alimentari ci doar mancaruri din produse proaspete.
- Consumul de cafeina si alcool vor fi strict limitate.
- Frecvent urmati tratamente cu suplimente nutritionale si vitamine.
Cat de mult ti-a placut/iti place acesta dieta?

Nota obtinuta

5.80(5 voturi)
1964 vizite

Comentarii

adauga comentariu


Nu exista comentarii.
Adauga tu primul comentariu!

Comenteaza si tu:

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!